بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از شرکتها و سازمانها در کشورمان، موضوع باشگاه مشتریان را با راه اندازی یک سایت و ارائه تعدادی سرویس تخفیف اشتباه می گیرند. برخی نیز گمان می کنند که صرفاً دریافت شماره همراه مشتری و ارسال پیامک تخفیف های دوره ای، می تواند موجب وفاداری مشتریان آنها گردد. این باور غلط از آنجا ناشی می شود که ما نگاه درستی به فرآیند ایجاد رضایت و نهایتاً وفاداری افراد به یک برند، محصول و یا کسب و کار نداریم.
بر این اساس ضروری است تا قبل از هر کاری نسبت به مشتریان خود به طور صحیح شناخت داشته باشیم :